Vilkår og betingelser


Kontaktinformasjon

Organisasjonsnr: 826913762
Nettside: www.hoppedilla.no
Adresse: Venstøpbakken 116D, 3721 Skien
Kontakt nettside: kontakt@hoppedilla.no

Vilkår og betingelser

Disse generelle vilkårene og bestemmelsene gjelder for kunde/forbruker som gjennomfører bestilling i vår nettbutikk.

For å bestille produkter må våre generelle vilkår aksepteres og etterleves. Med det erkjennes også at informasjonen er lest og forstått. Dette gjelder også opplysninger om personvern og informasjonskapsler, og andre samtykker.

Vi forbeholder oss til enhver tid retten til å endre våre vilkår og betingelser. Eventuelle endringer publiseres i nettbutikken. Vi anbefaler at kunder jevnlig holder seg oppdatert i nettbutikken for å bli oppmerksom på mulige endringer i vilkår og betingelser.

For å bestille produkter må du være 18 år. I henhold til norsk lovgivning gis ikke kredittkjøp til personer under 18 år. Vi forbeholder oss retten til å avvise, endre en bestilling dersom det er gitt uriktige personopplysninger og/eller har en historie med betalingsanmerkninger.

Ved:
- utsolgte produkter
- feil ved typografi, bilder og illustrasjoner
- feil i produktbeskrivelser
- ukorrekte priser og prisjusteringer fra leverandører
- feil i teknisk spesifikasjoner
- eventuelle valutaendringer
- om produktet er på lager eller ikke

forbeholder vi oss rettigheten til å rette opp feil, eller når som helst oppdatere/endre informasjon, så fremt vi får kunnskap om dette. Vi er ikke ansvarlig for informasjon fra tredjeparter gitt til nettstedet. Alt innhold i nettbutikken eies av oss eller våre lisensgivere. Dette gjelder varemerker, selskapsnavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter. Nettbutikkens betalingsalternativer er Klarna, Stripe og PayPal.

En kjøpsavtale er først inngått når vi har bekreftet bestillingen, og at din bestillingsbekreftelse er mottatt via epost. Som kunde har man rett til å kansellere ordren fram til bestillingsbekreftelse er mottatt. Om bestilling kanselleres skal vi refundere betalinger. For fremtidige henvendelser til oss, ber vi om at bestillingsbekreftelsen oppbevares.

Priser

Prisene som er angitt i nettbutikken gjelder for bestillinger lagt inni i butikken.
Priser er angitt i norske kroner og er inklusive mva. Forsendelsesavgifter / frakt er angitt separat. Fraktprisen er på kr. 75,- for levering i Norge.

Vi forbeholder oss til enhver tid retten til ikke å tilby alle betalingsmetoder.
Våre betalingsalternativer er angitt i nettbutikken.

Forsendelse og levering

Forventet leveringstid er angitt til maks 5 virkedager. Dette framkommer i bestillingsbekreftelsen, ved utsjekk og i nettbutikken.

Ved forsinkelse av leveransen vil vi informere om dette.
Forsinkelser mer enn 30 virkedager, som skyldes oss, gir deg rett til å kansellere kjøpet. Produkter på lager leveres normalt innen antallet virkedager som er angitt i nettbutikken.

Forsendelsen vil gå som brevpost til oppgitt adresse. Du vil motta melding når produktet sendes fra lager. Meldingen skal kunne gis med e-post, via telefon eller SMS. Likeledes vil du motta melding når pakken er på vei til oppgitt adresse, eller om den vil bli levert nærmeste postkontor / post i butikk.

Dersom pakken ikke tas imot ved leveransen forbeholder vi oss retten til å debitere en avgift pålydende kjøpspris, for administrasjon og avgifter i forbindelse med frakt. Pakker som ikke blir tatt imot, eller blir hentet faller ikke under angrerett eller fri retur.

Garantier og klager

Noen av våre produkter er gjenstand for garantier. Garantier for produkter skal kun dekke opprinnelige produksjonsdefekter.

Retten til å fremme en klage gjelder produkter som er defekte i henhold til gjeldende lovgivning. Ved bruk av retten til klage, skal kontaktinformasjonen som finnes i nettbutikken benyttes. Klager fremmet oss innen to måneder fra defekten ble oppdaget, anses å være blitt gitt i rett tid.

Det er vi som skal bære kostnadene for returfrakten for godkjente klager.

Ved klage, må du sende en e-post til oss som varsel om klage. Oppgi navn, adresse navn på produktet og bestillingsreferanse. Beskriv kort om skadeomfang, og legg gjerne ved bilde av skaden. I mange tilfeller tar vi telefonisk kontakt dersom skade har oppstått på produktet.

Ved godkjente klager skal vi refundere beløp i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. Refusjon skjer innen 30 dager.

Vi skal kunne linke til andre nettsteder utenfor vår kontroll og nettsteder utenfor vår kontroll, skal kunne linke til vår nettbutikk. Det er ditt eget ansvar å gjøre deg kjent med personvernbestemmelsene som gjelder for det aktuelle nettstedet.

Bruk av angrerett

Handel på nett gir deg rett til 14-dagers angrerett i samsvar med gjeldende angrerettlov og forbrukervernlovgivning. Det betyr at du har rett til å kansellere ethvert kjøp ved å gi melding til oss innen 14 dager. Dette gjelder fra mottak av produktet, eller hvor en representant mottok det bestilte produktet. Angrerett gjelder ved uåpnet / ikke brutt forsegling.

Ved bruk av angreretten, må du, før utløpet av angrefristen, sende en e-post til oss som varsel om angrefrist. Oppgi sitt navn og sin adresse og bestillingsreferanse og navn på produktet. Det skal benyttes standardformular for angreretten, utstedt av Forbrukerrådet, les HER.

Ved angrerett, skal du som kunde betale for returkostnad og selv er ansvarlig for at produktets tilstand ved retur. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen vi fikk melding om at angreretten gjøres gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, og i originalemballasjen.

Ved bruk av angreretten, skal vi refundere beløpet du har betalt for produktet inklusive forsendelseskostnader. Ved bruk av annen levering enn vår standardlevering forbeholder vi oss retten til å benytte ekstra forsendelseskostnader. Vi forbeholder oss også retten til holde tilbake et beløp ved verdiforringelse av produktet. Tilbakebetaling skjer uten unødig forsinkelse innen 14 dager fra vi mottar produktet.

Ved Force majeure

Vi er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av forhold utenfor vår kontroll. Dette gjelder ved brann, tvister, krigshandlinger, værforhold, tekniske problemer, endringer fra myndigheter, defekte IT data -og kommunikasjons- forsinkelser fra underleverandører grunnet overnevnte forhold.

Tvister

Tvister skal i først og fremst løses i dialog med vår kundeservice.

Om en tvist ikke kan løses ved hjelp av vår kundeservice kan du som kunde benytte deg av Forbrukerrådet sine sider i forbindelse med tvister.